KÖRNYEZETTUDATOS ISKOLAKEZDÉS

Környezettudatos iskolakezdés
szülőknek, gyerekeknek és pedagógusoknak

Ebben a tanévben újra pályázunk az ökoiskola címre. Szeretnénk, ha mindannyian környezettudatosabban élnénk a mindennapokban is. Cél a beszerzéskor a veszélyes anyag mentes, újrahasznosítható eszközök vásárlása. Ezért összegyűjtöttem néhány szempontot és jó tanácsot a tudatos tanszervásárláshoz.

–         Nem kell mindenből újat vásárolni! Nézzük át alaposan a tavalyi taneszközöket, és ami még jó állapotban van, bátran használjuk tovább!

–         Vegyünk tartós, sokáig használható, könnyen javítható eszközöket! Ezek gyakran többe kerülhetnek, de hosszú távon olcsóbbak.

–         Ha újat kell vennünk, a legegyszerűbb, ha kiválasztott tanszereken a környezetbarát termékre utaló logót, CE jelet, illetve az EN 71/3-as számot keressük, ami a vegyszer hiányára utal.

Környezetbarát

–         Kerüljük a műanyag iskolatáskát és tolltartót, válasszunk inkább olyat, amely bőrből vagy inkább (mivel állatbarátok is vagyunk) vászonból készült! Ha mégis műanyagot választunk, a PVC nélkül készült termékeket keressük!

–         A hegyező legyen fából, vagy fémből!

–         A radír legyen igazi gumiból és jó minőségű! Lehetőleg, ne az illatosított, nagyon színes darabokat válasszuk!

–         Írószerek közül, a legjobb választás a lakkozatlan ceruza, tollból a cserélhető betétes, természetes anyagból készült változat (pl. kukorica toll :)).

–         A vonalzóból a fémbetétes változatok a legtartósabbak. Körzőből is érdemes fémet választani.

Irószer –         Füzetek legyenek matt, újrahasznosított papírból, (ne csak annak álcázva)! Sajnos gyakran ezek beszerzése valamivel több utána járást igényel. Ne hagyjuk magunkat elcsábítani a színes, fényes tömegárukkal! Ha a tantárgy folytatódik az új tanévben, a tavalyi be nem telt füzeteket nyugodtan lehet tovább használni. A néhány üresen maradt lapot én a régi füzeteimből ki szoktam vágni, és írólapként használom fel később.

 

–         Napelemes elektromos eszközök a legpraktikusabbak.

–         Lehetőleg hazai, esetleg kézműves termékeket keressünk!

Ökológiai lábnyomunkat csökkenthetjük még úgy is, hogy beszerzéskor egyszerre barátokkal, rokonokkal együtt indulunk neki, így tudunk akár nagyobb kiszereléseket vásárolni. Viszünk magunkkal „zöld” táskákat és nem egy ölnyi műanyag szatyorral jövünk majd haza.

További tanácsok, szempontok illetve beszerzési lehetőségek az alábbi linkeken:

http://www.zoldbolt.hu

http://www.humusz.hu/hirek/kornyezetbarat-iskolafelszereles-es-iskolataska/1433

http://www.evamagazin.hu/mai_tipp_oko/19039_kornyezetbarat_iskolakezdes.html

Irodalom:

  1. http://www.evamagazin.hu/mai_tipp_oko/19039_kornyezetbarat_iskolakezdes.html
  2. http://www.ofi.hu/tudastar/lepesek-okoiskola-fele/kalas-gyorgy

 

Schwarczenberger Magdolna